Hur fungerar Länstrafiken? Jag bor en mil från Åtorp. Måndag 29/10 tänkte jag åka buss till Örebro via Åtorp och Degerfors.
Jag cyklade till Åtorp, cirka 10 km, det skulle gå en buss 13:50, men det kom ingen buss. Jag ringde då länstrafikens kundservice, de kontaktade då underleverantören/Lindbergs buss, de svarade att de inte visste var bussen höll hus.
Annons
En timma senare skulle det gå en buss enligt turlistan, så jag hoppades den skulle komma, men det kom ingen då heller. Jag ringde igen till Länstrafikens kundservice, då pratade jag med en annan person än tidigare, hon påstod att det nog inte skulle gå någon buss från Åtorp till Degerfors för att det är skollov. Det här gäller busslinje 541.
Annons
Det slutade med att min fru fick komma med bilen från Örebro och hämta mig i Åtorp. Miljövänligt?
”Kent i Åtorp”
För att gå vidare i ärendet ber jag dig att kontakta vår kundservice
Svar direkt
Vad bra att du hör av dig till oss. I detta fall skulle bussen ha trafikerat sträckan enligt tidtabell under hela höstlovet. På grund av en miss i vår kommunikation med entreprenören som skulle köra sträckan uppstod ett missförstånd kring detta. Vi beklagar det inträffade. För att gå vidare i ärendet ber jag dig att kontakta vår kundservice på telefon 0771 55 30 00 för att vi så snabbt som möjligt ska kunna utbetala dig en förseningsersättning.
Fredrik Eliasson
kollektivtrafikchef Länstrafiken