Den digitala revolutionen går i en rasande fart och idag är mobiltelefonen en naturlig del av våra liv. Vi lyssnar på musik, pratar med våra vänner, beställer saker och betalar räkningar.
Samtidigt är det många som har problem med sina mobiloperatörer. Men istället för att satsa på kundservice har många bolag valt att ersätta personlig hjälp med chattrobotar och mailadresser där svarstiden kan få vem som helst att svettas. Maria Coulis, kontorschef på MyBeat, är väl medveten om de utmaningar som mobilanvändare över hela landet dagligen möter.
– Vi har valt att satsa på vårt kundcenter. Det spelar ingen roll om du vill ha hjälp med att byta abonnemang, eller om du har svårt med ny teknik. Du kan alltid ringa till oss så hjälper vi dig, säger hon.
MyBeat är billigast enligt prisfakta – läs mer och teckna ditt abonnemang här

Maria Coulis, kontorschef på MyBeat.
Maria Coulis berättar att det fortfarande är många som har problem med att installera Bank-ID, eller vill veta hur de får igång autogiro. De vill prata med en person istället för att chatta.
Det är även många som funderar på att säga upp sin fasta telefon för att bara ha ett mobilnummer, men det är inte alla som är redo att ge upp sitt gamla telefonnummer.
– Vi kan hjälpa dig att flytta över ditt fasta telefonnummer och koppla det till ditt mobilabonnemang. Det känns bra att vi kan erbjuda ett prisvärt alternativ. Istället för att betala för två nummer får du ett abonnemang och ett fast pris, säger hon.
En tredjedel av priset jag hade innan och så en kundtjänst som är mycket hjälpsam och förklarar så att jag förstår.
Hos MyBeat har du dessutom friheten att välja det abonnemang som passar dig. De använder sig av Telenors nät vilket ger dig både bra och säker täckning samt hög hastighet. Du kan välja mellan E-faktura, autogiro eller vanlig faktura. Det som alla tre val har gemensamt är att det inte tillkommer några fakturaavgifter.
– Det är superenkelt att teckna ett nytt abonnemang. Du fyller i en beställning på vår hemsida. Skriv in det telefonnummer som du vill ta med dig i flytten samt önskat startdatum och sedan sköter vi resten. Vi kontaktar din mobiloperatör och skickar ut ett nytt SIM-kort med posten, säger Maria Coulis.

Det spelar ingen roll om du har problem med att byta abonnemang, eller med ny teknik. Du kan alltid ringa till MyBeat.
Deras hjälpsamma och vänliga ton har inte gått obemärkt förbi. MyBeat hyllas dagligen av sina användare, både i form av samtal till deras kundcenter men även online.
– Bästa abonnemangen och otroligt trevlig och serviceminded personal, skriver en användare på Trustpilot medan en annan kund skriver att MyBeat har det bästa abonnemanget.
– Kan varmt rekommendera MyBeat till alla! Har haft de sedan julen 2018. En tredjedel av priset jag hade innan och så en kundtjänst som är mycket hjälpsam och förklarar så att jag förstår. Jag är pensionär och det är skönt att man kan tala med någon.
Så funkar det: Läs mer, se priser och byt abonnemang redan idag
Fakta
Om MyBeat
Sedan starten har MyBeat fokuserat på att göra det enkelt för kunderna. Förutom att hasmidiga abonnemang med många valmöjligheter så är det viktigt för dem med nöjda kunder. Du når därför My Beat både på telefon, via deras kundcenter-sidor på webben, mail eller Facebook.
● Ingen faktureringsavgift
● Ingen uppstartskostnad
● Ingen bindningstid
● EU inkluderat i paketet
● Fastnummer till mobil