Annons
Vidare till na.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Ett nej är ett nej - även till reklam

Post i brevlådan? Ja, reklam. En mäklare vill hjälpa mig att sälja min bostad. Men jag tror inte att Öbo skulle gå med på det.

Jag har en klisterlapp på min brevlåda, där det står att jag inte vill ha reklam. Trots det kommer det ganska ofta reklam och oftast från just mäklare eller sådana som vill renovera mitt kök eller mitt badrum, ibland någon som vill fräscha upp min lägenhet för försäljning. Nej tack, när något ska renoveras, ansvarar Öbo för det.

Vem litar på en mäklare som inte kan skilja mellan hyresrätt och bostadsrätt? Vem vill anlita en hantverkare som inte kan läsa ens en liten klisterlapp?

Jag bor i ett radhus men huset ägs av Öbo. Det här området är blandat, det finns olika ägandeformer. Så vitt jag förstår, bygger man flera sådana hår områden nuförtiden. Det känns dumt att få påkostade trycksaker om sådant som inte gäller mig alls. Och regelbundet får jag olika villatidningar som åker i pappersinsamlingen på en gång.

Det borde inte vara speciellt svårt att ta reda på vilka hus som är hyreshus och vilka man äger. I längden sparar man mycket pengar och papper om man har koll på en sådan enkel sak. Och vi hyresgäster slipper irritation. Och nej till reklam betyder nej till reklam.

”Hyresgäst”

Örebro

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel