Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Fanny betalade 1000 kronor för en gurka

Fanny Axelsson blev paff när hon kollade kvittot från storhandlingen.
Hon hade betalat 1 000 kronor för en gurka.
– Tur att jag inte slängde kvittot, säger hon.

Annons

Det var i dag som Fanny besökte Willys i Västhaga för veckans storhandling.

– När jag betalade tänkte jag "vad dyrt det blev" Jag kollade kvittot, men upptäckte inget då. Jag brukar storhandla för 1200-1500 kronor, men nu kostade det 2 200 kronor. 

Fanny åkte sen hem till Ladugårdsängen och packade upp varorna. Hon kom att tänka på att det blivit väldigt dyrt.

– Så kollade jag kvittot igen. Och då upptäckte jag att jag betalat 999 kronor för gurkan. Jag blev ju ganska paff om man säger så. Det var nära att jag kastade kvittot när jag kom hem.

Fanny Axelsson åkte tillbaka till Willys.

– Jag fick tillbaka pengarna. Sen blev jag ersatt med 100 kronor för besväret, berättar hon.

Willys butikschef i Västhaga Torbjörn Nilsson menar att den svindyra gurkan handlar om den mänskliga faktorn.

– Det har blivit ett felslag. Det är sånt som händer, ett tillfälligt fel helt enkelt, säger han.

Enligt Torbjörn har inte några fler kunder drabbats av gurkmissen.

– Inte vad jag känner till i alla fall, säger han.