Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Intresset för ÖSK stiger

1 600 årskort har – trots 2,5 månader till hemmapremiär – redan sålts till privatpersoner.
Intresset för ÖSK stiger.
– Det är tio procent bättre än vid samma tidpunkt förra året, säger ÖSK:s vd Jan Karlsson.

Annons

Tredjeplatsen i allsvenskan förra säsongen gör att ännu fler vill se ÖSK hemma på Behrn arena. Försäljningen av årsabonnemang går, trots att året bara är knappt en månad gammalt, klart bättre än i fjol.

– Försäljningen av privata årsabonnemang går bra och enligt uppsatt plan, vilket innebär cirka tio procents ökning av fjolårets resultat hittills, både i pengar och antal, säger Jan Karlsson.

Vad innebär det exakt i siffror?– 1 600 stycken privatabonnemang har redan betalat cirka 3,8 miljoner kronor. Alltså cirka tio procent mer än fjolåret vid samma tidpunkt.

 Hur tror du att tredjeplatsen i allsvenskan påverkar försäljningarna?– Självklart påverkar vårt fina sportliga resultat vår abonnemangsförsäljning positivt, en annan positiv faktor är också att vi har tre veckor längre säljperiod för abonnemang i år jämfört med fjolåret, då vår hemmapremiär mot Syrianska spelas den 8 april.

Görs det några särskilda satsningar? Eller kampanjer?– Fram tills nu har vi framförallt koncentrerat oss på befintliga abonnemangsinnehavare, nu kommer vi intensifiera arbetet till nya kundgrupper där självklart kampanjer och aktiviteter stöttar breddningen av våra målgrupper ytterligare. Prioriterade målgrupper är bland annat ungdomar och studenter, säger Jan Karlsson.

Mer läsning

Annons