Annons
Vidare till na.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Dåligt smittskydd vid IKEA-kassor

Nu har jag suttit här vid datorn bra länge och försökt hitta en mailadress till IKEA i Marieberg, men inte lyckats! Finns det en adress, så är den väl dold! De vill tydligen inte ha kontakt! Så nu skriver jag till Nerikes Allehanda istället, så kanske de kan läsa där!

I början på förra veckan var jag till IKEA för att inhandla några saker. När jag så småningom kommer till kassorna, upptäcker jag att de manuella med betjäning är bortplockade och nu måste man klara sig själv med egen scanning. Det är inte helt enkelt att fixa allt själv och speciellt inte första gången. Men till ens hjälp finns det flera damer, som springer mellan kunderna, för att hjälpa till och dessutom kolla så att allt gått rätt till!

Hela tiden när jag vandrade genom affären hörde jag med jämna mellanrum rösten: ”Håll avstånd bla, bla, bla tänk på coronan”. Nu vid kassorna är det som bortblåst! De hjälpsamma damerna är mycket nära kunderna. Scannerhandtaget, eller vad det nu kallas för, har legat i mångas händer innan jag kommer dit. Även om jag själv kör med vantar, måste de tas av när jag ska trycka på skärmen och registrera annars funkar det inte. Var är säkerhetstänket nu?

Handtaget borde ha spritats mellan varje kund, men någon handsprit såg jag inte till! Men den kanske stod lite undanskymd, för att räcka länge? Med tanke på smittspridningsrisken, kan väl vem som helst räkna ut, att det hade varit mycket säkrare med en kassörska bakom en glasskiva, som hanterade handtaget än att alla ska kladda på det!

”Ingela”

Hallsberg

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel