Vi har följt det avtal som finns med tillverkaren av telefonen. Det säger Malin Livhage, presschef på Tele2.
– Går telefonen sönder vill tillverkaren titta på telefonen. Under tiden får man en lånetelefon, säger hon.
– Det som hänt är väldigt olycklig. Det vi gör nu är att ta direkt kontakt med Susanna om hur vi kan hjälpa henne vidare. Vad gäller eventuell kompensation är det något som vi tar direkt med henne, säger Malin Livhage.
Rent juridiskt har det inte gjorts fel, menar Cecilia Norlander, jurist på Konsumentverket.
– Sett från lagstiftningen har man ingen rätt att häva köpet enbart på grund av det här. Så länge företaget kan fixa det inom en skälig tid och utan kostnad får man acceptera detta, säger hon.
Det finns dock företag som använder sig av begreppet Doa, dead on arrival, där telefonen blir utbytt om den har fel efter leverans.
– Det är något som företagen själva har som policy att ersätta. Det är ingen lag, säger Cecilia Norlander.
Apple gör det inte?
– Det stämmer med min uppfattning. De skickar in varan på reparation, säger Cecilia Norlander.