Annons
Vidare till na.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Kunder tycks bara vara till besvär

Många av dagens företagare verkar tycka att kunder mest är till besvär. Några exempel: Jag lämnade in en symaskin för service, fick tillbaka någon annans trasiga. Mobilens batteribyte resulterade i att telefonen nu laddar ur snabbare än tidigare. Fiket som hävdade att paketpris bara gällde om jag inte handlade något annat. Närmaste mataffär som ofta har fel pris i kassan, förra veckan betalade jag 50 kr för mycket och denna 40 kr.

Apoteken är inga undantag: Mitt gamla trivsamma apotek bytte ägare och när nya chefen såg min receptlista sa hen: ”du har flera mediciner som vi inte har hemma och jag kan inte beställa hem sådana”. Jag försökte en gång till med samma otjänstvilliga resultat. Gick då till ett annat apotek och de beställde hem utan att knota. Men vid en rea blev det fel pris, jag betalade för mycket. Chefen sa ”kom in så ska du få tillbaka det för myckna och kompensation därtill”. Så jag gick dit, fick tillbaka det för myckna och lite kompensation (30 kr) samt torrschampo! Väl hemkommen ringde apoteket och sa ”att den andra apotekaren hade också räknat fel på procenten och så nu måste du måste lämna tillbaka de 30 kr ty det var bara torrschampot som var kompensation”.

Tur att jag bor i stan och har många serviceinrättningar att välja bland. Men, varför är inte företagare mer måna om sina kunder? Varför skita ner sitt rykte för så lite som 30 kr? Eller genom att ge fel (och därtill trasig) symaskin tillbaka?

”Uppgiven konsument”

Örebro

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel