Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Minst medieintresse för Örebro

Medieintresset för Melodifestivalen sjunker. I alla fall om man ska tro analysföretaget Infopaqs mätningar. Minst medieuppmärksamhet i år fick Andra chansen i Örebro.

Annons

Årets Melodifestival har omskrivits i totalt 6 259 webbartiklar, vilket resulterat i ett annonsvärde på 73 miljoner kronor. De höga siffrorna till trots är detta en tillbakagång mot tidigare år. 2008 var annonsvärdet hela 118 miljoner kronor och förra året 88 miljoner.

Av Melodifestivalens alla deltävlingar fick Andra chansen i Örebro klart minst uppmärksamhet. Örebro omnämndes i 323 artiklar med en beräknad räckvidd på 48,4 miljoner läsare till ett annonsvärde av 3,92 miljoner kronor. Det var bara hälften så mycket som deltävlingarna i Örnsköldsvik och Sandviken.

Undersökningen av medieanalysföretaget Infopaq bygger på webbartiklar om Melodifestivalen från 1 februari till 8 mars 2010.

Annons