Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Mitt telefonnummer har kapats!

Annons

Jag har råkat ut för något mycket märkligt. Jag har varit kund hos Telia i 50 år med telefonnummer 0584-12144. Den 21 Januari tystnade min telefon . Ringde på måndag och felanmälde och fick reda på att jag inte hade nr. 0584-12144 utan 0584-10026.

Vad i hel**te sa jag , jag har ju haft 12144 i 50 år.

Ditt telefonnummer måste ha blivit kapat sa killen och tyckte jag skulle polisanmäla. Han var borta en stund, kom tillbaka och sa att det skulle ta 9 dagar att rätta till.

Jag ringde polisen, men det var inte något de kunde göra utan att jag skulle kontakta Telia igen. Polisen menade att Telia har gjort en felkoppling.

Det gick 11 dagar utan fungerande telefon, ringde Telia, nu skulle det ta tre dagar till sedan skulle allt fungera. Det gick 7 dagar och inget fungerade, ringde Telia igen. Nu skulle de sända mig en tekniker som kom på fredag 14 februari . Han ringde på dörren och sa att min telefon inte var inkopplad men jag skulle få ett SMS på mobilen när det var klart. Sen försvann han som en avlöning. Jag fick ett SMS på kvällen om att nu var telefonen inkopplad och skulle det inte fungera nu så skulle jag ringa Telia. Telefonen fungerade inte.

Innan teknikern kom så fick jag ett brev från Telia där de tackade mig för beställning av ändring av telefon nummer från 0584-10026 till 0584-12144. Numret som jag har haft i 50 år och det skulle kosta mig 250 kr. Jag ringde Telia på måndag och sa upp telefonen men jag måste ändå betala för uppsägningstiden.

Heino Taaler

Laxå

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel