
Nu har det hänt igen. Jag har återigen fått en annan persons post i min brevlåda. Personen bor inte ens på detta nummer utan några portar bort.
Jag vet inte hur många gånger det hänt i sommar och jag misstänker att min egen post också varit på avvägar.
Är Postnords brevbärare (vikarier) inte läskunniga eller jävlas de?
Man kan ju faktiskt börja fundera eftersom det händer så ofta (senast igår). Jag och många med mig vill ju inte ha betalningsanmärkningsanmärkningar på grund av att Postnords brevbärare slarvar. Det vore intressant att höra vad någon ansvarig har att säga om misstagen.
”missnöjd kund”
Örebro
Svar direkt:
Det är tråkigt att höra att skribenten upplever problem med sin postutdelning. Givetvis ska man kunna lita på att försändelser kommer fram som de ska och till rätt adress.
I Örebro är vi flera postföretag som delar ut försändelser. Som mottagare är det inte alltid lätt att se vilken operatör som delat ut försändelsen, om man är osäker är det enklast att kontakta avsändaren.
Om man har problem med postutdelningen ska man ta kontakt med postoperatörens Kundservice så de kan kontakta rätt brevbärarkontor för att åtgärda eventuella brister.”
Anna-Lena Wennström
distributionsområdeschef Postnord