Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Klickrekord för Shepherd reklambyrå

Reklambyrån Shepherd, med kontor i Örebro och Jönköping, har i en kampanj åt Domstolsverket slagit ”klickrekord” på dn.se.

Annons
Shepherd reklambyrå drivs av Mats Dernánd, vd, Örebro, och Lotta Bergman, art director, Jönköping.

Målet med reklamkampanjen var att locka fler yngre personer att bli nämndemän.

”Vi tror att budskapet ”Byt jobb 15 dagar om året” och den raka uppmaningen ”Döm i domstol - bli nämndeman” var det som gjorde kampanjen så lyckad”, skriver Mats Dernánd, vd för Shepherd Reklambyrå i Örebro i ett pressmeddelande.

”Sett till klickfrekvens är detta den bästa kampanj som någonsin genomförts för mobil och webb på dn.se”, säger DN:s webbexpert Andreas Kloss i samma pressmeddelande.

Vissa banners hade en klickfrekvens på upp till 0,8% vilket är höga värden i branschen, och inte minst på en stor sajt som dn.se.

I uppdraget från Domstolsverket ingick att stå för kampanjupplägg, film, nationell annonsering i print och i digitala medier, med mera.

Mer läsning

Annons