Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nestlé: "Vi gör en utredning."

Nestlé ska undersöka hur gnagarna kunde ta sig in i barnmatsförpackningen.
– Vi gör en utredning, och skickar givetvis kompensation till kunden, säger Jonas Andréen.

Annons

Han är chef för Nestlés konsumentkontakt i Sverige, och det är första gången han hör talas om att gnagare följt med företagets produkter.

– När det gäller vår fabrik är jag ganska säker på att allt står rätt till, vi har väldigt strikta regler.

Barnmaten kan ha

varit på många lager innan den kom till konsumenten. Jag kan bara spekulera i hur gnagarna hamnade där.

Maten är med största sannolikhet producerad i en fabrik i Finland. Sedan har den transporterats till Nestlés huvudlager i Danmark innan den hamnade i Degerfors. Med hjälp av batchnumret på burkarna ska transportvägen kartläggas.

– Men efter att produkten lämnar vårt lager mister vi helt kontrollen, därför kan det vara svårt att ta reda på vad som hänt, säger Jonas Andréen.

Och han beklagar att Linn Kvick känner sig nonchalant behandlad.

– Jag kommer personligen ringa upp familjen. Jag vill vara säker på att man förstår att vi tar det här på allvar

Annons