Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Omöjligt att ta emot min Ikea-säng

Annons

Jag blev bedrövad av Ikea i Örebros sätt att betrakta mig som kund. Jag har köpt en säng av dem och väntade på hemleverans, det gick inte att öppna ett leveransformulär via internet och att kontakta deras kundservice var inte så enkelt heller, hela tiden hamnade jag i telefonkö som numer 53 eller 42 i bästa fall. Det finns andra saker i livet utom processen att köpa en säng, att arbeta till exempel, vardagsaktiviteter och så vidare. Till slut fick jag meddelande att leveransen kommer mellan klockan 11 och 15 , ett mycket långt tidsintervall. Jag kan inte ta semester från jobbet för att vänta på min säng, ingen giltig orsak för frånvaro.

Jag har tänkt att man ringer till mig minst en timme innan ankomsten och bekräftar tiden, så gör man i andra möbelaffärer i Örebro, som jag haft kontakt med. Nix! Ikeas leverantörer ringde mig 10 (!) minuter innan ankomst! Så klart kunde jag inte hinna hem, även om jag hade egen helikopter! ”Då kommer vi tillbaka om två dagar, men du måste betala för leverans en gång till!”, sa de. Inga små slantar för mig , 599 spänn. Jag vill veta hur man tänker på Ikea vill jag veta, vem ska kunna köpa möbler hos er, bara pensionärer och arbetslösa?

Hur man gör om man jobbar och vill handla? I framtiden kommer jag överväga om jag ska förbli Ikea-kund eller slutar, tur att det finns flera alternativ.

”Besviken Ikea-kund”

Örebro

Svar direkt:

Det verkar ha varit många olyckliga omständigheter som gjort att det gått snett med din beställning.

Det ska vara enkelt och smidigt att handla hos oss på Ikea. Det är tråkigt att vi den här gången inte lyckats leva upp till dina förväntningar, vilket vi såklart alltid vill göra.

När man beställer en leverans från oss får man välja mellan olika tidsfönster där intervallen är fyra timmar. Vid onlinebeställningar i Örebro finns det flera olika tidsfönster, både under dagar och kvällar fram till klockan 19 fyra dagar i veckan för att man som kund själv ska kunna välja en tid som passar. Om man vill få leveransen en specifik tid finns tillvalet ”tidspass”, där man betalar lite extra för att chauffören ska komma exakt den tid man önskar.

Vi vet tyvärr inte varför du inte fick upp leveransformuläret, men ifall man vid beställningen av någon anledning inte väljer ett tidsfönster så tilldelas man en tid som går att ändra ifall man kontaktar kundservice. Vid leveranstillfället ska chauffören ringa cirka 60-30 minuter innan. Vi beklagar att detta inte verkar ha skett i ditt fall. Chauffören har möjlighet att vänta vid gatan i cirka 15 minuter om de av någon anledning ringer för sent och du som kund förklarar att du inte har möjlighet att exempelvis hinna hem från jobbet. Vi har kontaktat vår samarbetspartner för leveranser för att säkra att dessa rutiner följs.

Det verkar ha varit många olyckliga omständigheter som gjort att det gått snett med din beställning. Jag är ledsen att vi inte lyckats möta dina förväntningar denna gång. Vi kommer fortsätta jobba hårt för att det ska vara enkelt och smidigt att handla hos oss på Ikea. Jag hoppas att du kommer vilja fortsätta vara kund hos oss.

Carina Nordström Sköldh

varuhuschef Ikea Örebro

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel
Annons