Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Folktandvården: Vi försöker nå patienten med återbud så snabbt som det går

Annons
Ibland måste tandläkare ställa in en behandling, till exempel vid sjukdom.

Svar till insändare Orättvist mot kunder hos Folktandvården i NA den 3 oktober 2018:

Vi försöker alltid att kontakta våra patienter så snabbt som möjligt när en behandlare blir sjuk eller behöver vårda barn. I det här fallet har vi inte hunnit nå dig i tid, vilket jag beklagar.

Vid enklare behandlingar försöker vi erbjuda tid hos en annan tandläkare på kliniken, men när det är mer komplicerat går det inte alltid att byta eftersom behandlingen är planerad i förväg.

Enligt det regelverk vi har kompenserar vi inte patienter för utebliven behandling.

När det gäller våra avgifter för uteblivande och sent återbud har vi infört detta för att öka vår tillgänglighet.

Av alla bokade besök på Folktandvården under 2017 blev 8,3 procent uteblivande eller sena återbud. Om uteblivande och sena återbud minskar får fler patienter vård snabbare och slipper vänta på sin behandling.

Ola Fernberg

tillförordnad tandvårdsdirektör, Folktandvården Region Örebro län

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons