Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Bra bemötande på habiliteringen

Besökare till habiliteringens olika verksamheter anser sig ha blivit bra bemötta av sina behandlare. Men tillgängligheten kan förbättras.

Annons

Det visar den nyligen genomförda patient- och kundundersökningen.

- Ett stabilt besked som dessutom visar på en ökande andel positiva patienter och kunder, sammanfattar Mats Eriksson, områdeschef för habiliteringen inom Örebro läns landsting, i ett pressmeddelande.

Enligt undersökningen så får behandlarna bra betyg vad gäller bemötande och förtroende. Personerna som deltagit i undersökningen ger också kvalitén på vården bra betyg. Det som besökarna vill ska förbättras på habiliteringen är att de vill ha kortare väntetider och att samma behandlare tar hand om dem vid återbesök. De efterfrågar också mer information om hur de som patienter kan få mer information om olika behandlingar, hjälpmedel eller insatser.

- Nu har vi fått brukarnas synpunkter på våra verksamheter, säger områdeschef Mats Eriksson på Örebro läns landstings hemsida. Till år 2012, när nästa undersökning görs, ska vi ha blivit ännu bättre. Jag ser det här som en start för byggande av Habiliteringens olika verksamheters varumärken och det ska vi utveckla tillsammans med våra patienter, kunder och brukare!

Mer läsning

Annons