Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ny logotyp och förbättrad kommunikation

Med en ny logotyp och en grafisk kommunikationsplattform ska Pihlskolans gymnasium nu bli tydligare i sin information och marknadsföring. Med hjälp av det nya verktyget ska även skolans verksamhet utvecklas.

Annons
Skolans nya logotyp samt den nya grafiska kommunikationsplattformen firas. I satsningen ingår många delar, bland annat att Hällefors kommuns logotyp nu alltid ska finnas med tillsammans med Pihlskolans logotyp i all information externt.

Bildningsnämnden har beviljat 400 000 kronor för extra insatser på gymnasieskolan. På onsdagen hölls en mingelfest för att fira delar av denna satsning.

Det handlar om att kommunicera bättre från skola till samhälle. Det ska bland annat ske via en utvecklad webbsajt, med nya broschyrer, med annonskampanjer samt deltagande på mässor.

– Vi har redan varit med våra riksrekryterande program på mässor i Göteborg och Örebro och nästa vecka är vi med på en mässa i Stockholm, berättar Annika Eriksson, rektor på Pihlskolan.

Det har också bedrivits ett utvecklingsarbete internt inom organisationen med bland annat diskussioner kring innehåll och definition av formulerade så kallade kärnvärden. De formulerade kärnvärdena är kvalitet, trygghet, engagemang och utveckling.

– Vi har i arbetet tittat på vad vi har idag, vilka styrkor vi har och vart vi vill med skolans verksamhet, säger Henrik Svensson som jobbar med skolans nya kommunikationsplattform.

På onsdagen hade skolan storsamling. Det hölls tal och det minglades med tilltugg som Restaurang- och livsmedelsprogrammet dukat fram.

Den nya logotypen gestaltar ett träd med samtalsbubblor som lövverk. Ny slogan är ”Små klasser-Stora upplevelser”. Skolan har i dag 157 elever.

Nya broschyrer. Marina Nilsdotter Werdin från Pihlskolan kommunicerar med Bawan Amin.
Nya logotypen. - Den nya loggan symboliserar mångfald, kreativitet och livskraft, säger rektor Annika Eriksson.

Mer läsning

Annons