Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Inställd resa anmäld till Konsumentverket

När mannen skulle resa hem från Tallin var resan inställd. Nu har han anmält färjebolaget Tallink Silja till Konsumentverket.

Annons

 En man från Hallsberg skulle i augusti resa från Tallin till Stockholm med färjebolaget Tallink Silja. Resan var dock inställd och mannen blev ombokad till dagen därpå. Han har begärt ersättning för de olägenheter och kostnader som förseningen medförde. Han har även anmält Tallink Silja till Konsumentverket. Detta då han anser att han inte fick någon som helst information om sina rättigheter av färjebolaget utan själv fick ta reda på allt efteråt.

Konsumentverket tycker att mannens anmälan är allt för knapphändig för att för att kunna ta något beslut i frågan. Därför har de sänt en förfrågan om den inställda resan till Tallink Silja. Där vill de att färjebolaget yttrar sig över vad som inträffat och vilka förutsättningar som rådde då mannens resa blev inställd.

Mer läsning

Annons