Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Kopparberg cider toppar stor brittisk undersökning

De engelska barägarna sätter Kopparberg cider som nummer ett bland cidern och som nummer fyra bland samtliga alkoholprodukter.
Detta enligt en nyligen genomförd undersökning.

Annons

Bakom den här produktundersökningen finns den stora tidningen The Morning Advertiser. Det är en branschtidning som distribueras till 31 000 barer och pubar runt om i Storbritannien.

För undersökningen så anlitade tidningen företaget CGA Research, dotterbolag till A. C. Nielsen. Uppdraget var att fastställa vilka produkter som barägarna ansåg sig vara mest intresserade av att ha med i sitt sortiment. De 5 500 tillfrågade barägarna i England utsåg då alltså Kopparberg cider som främst bland cider-drycker.

Utgångspunkten i undersökningen var att ta fram de mest intressanta produkterna med snabbast tillväxt och bäst lönsamhet.

– Det är oerhört stimulerande att få en så positiv feedback från våra engelska kunder, vilka för övrigt har ett mycket brett utbud av produkter att välja bland. Detta ger oss självfallet extra kraft för vår framtida expansion, säger Peter Bronsman, vd för Kopparbergs bryggeri, med anledning av den brittiska undersökningen.

Mer läsning

Annons