Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Glocalnet lovade riva fakturan- skickade nya krav i stället

Glocalnet lovade riva den felaktiga faktura som hade skickats till Sanel Besic i Kumla.
I stället fick han en ny månadsavgift att betala – trots att han inte längre är kund hos bolaget.

Annons
Sanel Besic i Kumla hade svårt att få rätt mot Glocalnet.

NA berättade i lördags om Sanel Besic i Kumla som strax före jul fick en felaktig faktura av Glocalnet på över 1 200 kronor.

Sanel ringde och ringde till kundstjänsten för att förklara misstaget, men utan framgång. Först när NA kontaktade företaget fick Sanel Besic löfte om att slippa betala avgiften och få abonnemanget avslutat.

- Det som har hänt kunden är väldigt beklagligt. Vi kommer se till att vår kundombudsgrupp löser detta på bästa sätt för kunden så att kunden blir nöjd, sa Alexandra Carlsson, informatör på Glocalnet, till na.se i torsdags.

Fick ny faktura

Men Sanel fick inget samtal från kundombuden. I stället fick han i går en ny faktura: 319 kronor för februari månad. Totalt var han ny skyldig Glocalnet 1 530 kronor.

- Jag ringde upp kundtjänsten direkt. Men de sa att mitt abonnemang fortfarande var aktivt och hade inte någon anteckning om att jag skulle slippa betala. Jag förstår faktiskt ingenting, säger han.

NA ringde upp Glocalnet igen på tisdagsmorgonen, och Alexandra Carlsson lovade att kundombudsgruppen skulle kontakta kunden omedelbart.

Strax före klockan elva fick han äntligen det efterlängtade samtalet:

- De sa att de har stängt av tjänsten nu, och jag ska slippa betala båda fakturorna, säger Sanel Besic.

Mer läsning

Annons