Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Scan: "Vi vill reda ut detta"

Efter sågbladet i flintasteken vädjar Scan till Rita Vikström:
– Ta kontakt med oss så får vi reda ut detta.

Annons
Sågbladet som låg i flintasteken.

NA berättade i gårdagens tidning om Rita Vikström och hennes syster Yasmin Francis som upptäckte ett sågblad i flintasteken när de skulle grilla härom kväl-len.

–  Man tror ju att Scan ska stå för kvalitetskött, men hur de kan ha missat att de tappat en bit av en såg i en av sina varor fattar jag inte, sa Rita Vikström till NA:s reporter Sofia Gustafsson.

Vill varna andra

Rita berättade vidare att hon känner ett ansvar att uppmärksamma folk på vad hon varit med om.

– Tänk om det varit en mindre bit som någon fått i sig utan att upptäcka den!

På Scan säger kommunikationschefen Sara Hoff:

– Alla våra produkter går igenom en metalldetektor. Om vi får in metallbiten kan vi spåra vad som kan vara orsaken till detta. Vi vill säkerställa så att detta inte upprepas.

KompensationHon säger vidare:

– Jag hoppas att kunden kontaktar oss så att vi får reda ut detta och kompensera henne.

Sara Hoff ber Rita Vikström att ringa på Scans telefon för konsumentkontakt: 020- 59 59 77, vardagar mellan 9 och 16.

Mer läsning

Annons