Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Stadsnätschefen: "Jag själv skulle inte acceptera ett så långt avbrott"

- Jag har inte fått någon felrapport angående uppkopplingar från tisdag och framåt.
Det säger Staffan Gustafsson, chef för Stadsnät i Örebro, till NA.

Annons

- Jag vet att vi hade problem med kapaciteten i helgen, men något annat har jag inte hört.

När bredbandsproblem som inte ligger hos tjänsteleverantören uppstår är den gängse rutinen att tjänsteleverantören kontaktar Stadsnät och att de sedan åtgärdar så snart som möjligt.

Den här kunden har väntat i flera dagar på att få tillbaka sin uppkoppling. Vad innebär så snart som möjligt?

- Jag vet inte vad som är fel i det aktuella fallet, men behöver man byta ut en trasig del åker en servicetekniker ut på kontorstid och fixar det omedelbart.

Det är ju tredje tillfället kunden har långa avbrott. Hur mycket ska man som kund hos Stadsnät acceptera?

- Jag själv skulle inte acceptera att uppkopplingen ligger nere särskilt många timmar. Men vi vet som sagt inte vad som har hänt i det här fallet.

Vid ett tillfälle kontaktade kunden er och fick höra: "Vill du ha bättre service - bli företagskund". Men ska inte era privatkunder kunna räkna med en säker uppkoppling?

- Jo, det ska man självklart. Men det vi menade var att företagskunder får en fast ip-adress, och därigenom har en säkrare uppkoppling.

Vad tycker du att kunden ska göra nu?

- Jag tycker att han ska kontakta mig, så att jag kan få historiken i ärendet och möjlighet att lösa det här snabbt, säger Staffan Gustafsson.

Mer läsning

Annons