Annons
Vidare till na.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Siba: "Det handlar inte om pengar"

Siba tänker inte ta något ansvar för Mahirs telefon.
– Jag säger inte att kunden ljuger, men vi tror inte att vår verkstad laddat ner programvaran, säger Nora Ay, informationsansvarig på Siba.

Enligt Siba har den skadliga programvaran, så kallad rootning, laddats ner i telefonen efter den 28 mars och efter att telefonen lämnat verkstaden.

– När telefonen kom in sista gången fanns programvaran. Sen kan man se vid det sista tillfället så har programvaran uppdaterats fyra gånger i historiken. Det har verkstaden verifierat. Det betyder att programvaran har installerats efter att telefonen lämnades ut den 28 mars.

Mahir säger att han inte har laddat ner programvaran?– Det är förstås jättesvårt för verkstaden att motbevisa det. Jag säger inte att kunden ljuger, men finner det högst osannolikt att programvaran kommit till på grund av oss eller verkstaden. Varken Siba eller verkstaden har någonsin blivit beskyllda för att ha laddat ner programvara som inte är auktoriserad av tillverkaren

Telefonen har ju haft samma problem varje gång?– Om jag har förstått det rätt så är symptomen desamma, men de kan bero på olika saker. Men det är förstås beklagligt. Vi vill att alla kunder ska vara nöjda.

Är 2 700 kronor värda mer än en besviken kund?– Det går inte att sätta ett värde på det här. Vi betalar så långt vi kan för att en kund ska vara nöjd, men utan att göra avkall på våra principer. Vi har gjort det vi kan. Det handlar inte om pengar.