Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Svårt att få betala resa hos Ticknet i Örebro

Annons

Jag går in på Ticket i Örebro hösten 2017 och beställer en resa till Mallorca till maj 2018 och får då betala handpenning direkt i butiken. Resan skall slutbetas före den 15 April. Jag går in i butiken den 7:e april för att slutbetala resan.

– Nej säger personalen du kan inte betala här!

– Va? Jag har köpt resan (varan) här och skall betala.

– Nej vi har slutat med att ta betalning här!

Vad händer? Får jag inte betala där jag köpt varan (resan) får jag den då?

”Rådvill L-Å”

Örebro

Svar direkt:

Självklart kan man betala för bokningar som är gjorda hos oss

Först och främst vill vi beklaga det inträffade, som grundar sig i en missuppfattning hos säljaren. Självklart kan man betala för bokningar som är gjorda hos oss.

Vid bokning av vissa resor sänds resehandlingar och betalningsinformation direkt hem till kunden för att man ska kunna betala med Internetbank alternativt via giro hemifrån.

Väljer man ändå att betala dessa resor hos oss i butik så går det givetvis bra. Vi har nu säkerställt att berörd säljare har rätt information kring betalning av denna produkt.

Vi ber så mycket om ursäkt för det inträffade och hoppas på förnyat förtroende.

Med vänlig hälsning

Linda Holmstedt

Säljchef/Travel Manager

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel