Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vanligt fel att det saknas pengar på kontokortet

Annons

Svar  till ”Generad kortinnehavarare”, NA den 26 januari.

Du beskriver en händelse då du försökte genomföra ett köp i kassan men displayen visade ”medges ej”. Du upplevde detta genant och att personalen i kassan skämt ut dig genom att fråga ”är du säker på att det finns pengar på kortet?”

Jag har jobbat i butik och suttit i kassan tio år. I de allra flesta fallen är det så att pengar saknas på kortet. Inte tvärt om, som du skriver. Oftast går kunden då in på sin internetbank när de får frågan om teckning finns på kortet och utbrister väldigt ofta ”nej men oj, jag har glömt att föra över pengar”, ”oj då, det hade dragits räkningar i dag”, eller ”oj, jag tog fel kort, det kortet finns inga pengar på”, eller liknande.

Så kom inte med ”kunden har alltid rätt”, för det stämmer verkligen inte. För som sagt, oftast beror det just på det, att pengar saknas på kortet.

”Kassapersonal”

Örebro

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel
Annons