Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Här är nya "Kif in the city"

Så här ser nya Kif Örebro ut.
Damfotbollslaget i Örebro nöjer sig inte längre med att bara vara fotbollsspelare. Nu ska de tydligare visa upp sig som tuffa kvinnor som kombinerar karriären med elitidrott.

Annons
Från vänster: Marina Pettersson, Silvia Erkisi, Elin Magnusson och Kristin Hammarström.

Du kommer kanske inte att känna igen Kif Örebro i kommande matchprogram och annonser. Benskydd och boll byts ut mot högklackat och klänning.

Initiativet kommer från Louise Östman, som kom till Kif Örebro från Malmölaget Ldb FC. Det är också därifrån som Louise hämtat en del av inspirationen till projektet ”Kif in the city” som är en profilering med syftet att skapa större intresse och värde kring Kif Örebro.

Projektnamnet har en tydlig anspelning på kultförklarede tv-serien ”Sex and the city”.

– Inspiration kommer därifrån eftersom det också är fyra tjejer i en mansdominerad värld som väljer sin egen väg och gör på sitt eget sätt. Men där slutar jämförelsen, ler Louise Östman.

Tanken är att klubben ska få en tydligare profil och ett starkare varumärke vilket självklart förhoppningsvis leder till fler sponsorer.

– Vi vill ta oss ut till en större marknad och då gäller det att bredda utbudet av samarbetspartners.

De säger att de redan efter det inledande fotojobbet, som engagerade flera företag och butiker i staden med inriktning på mode och skönhet, har märkt av ett större intresse för Kif som produkt.

- Vi vill visa att vi är tuffa och kaxiga tjejer med skinn på näsan som satsar på vår passion och som kan fungera som bra förebilder för unga tjejer.

Läs mer i onsdagens NA, papperstidningen!

Mer läsning

Annons