Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Sibylla fortsätter att öka försäljningen

Sibyllakedjan, med rötter i Kumla, ökade försäljningen för 17:e månaden i rad.

Annons

Ökningen i juli månad var åtta procent jämfört med samma månad i fjol. Och försäljningsökningen har i snitt varit densamma under hela året.

– Vår försäljning fortsätter att öka tack vare att vi lyckats med vårt kvalitetsarbete de senaste åren samt ett brinnande engagemang från våra franchisetagare, säger Stefan Laffranchi, vd Sibylla/Nordic Fast Food AB.

– Bland annat har vi byggt om och till många av våra 190 kök från Ystad i söder till Kiruna i norr. Kunderna ska känna igen sig, vår mat och vår service var de än befinner sig i Sverige, fortsätter han.

Det kända varumärket Sibylla är en kedja som drivs av Nordic Fast Food AB och ägs gemensamt av franchisetagarna och Atria Concept AB. En tuff utmanare till de stora hamburgerkedjorna som förra året omsatte över 800 miljoner kronor.

– Vi har ett bredare sortiment där även korv och kebab ingår, säger Stefan Laffranchi, men avslöjar att hamburgarna utgör en stor del av försäljningen.

Mer läsning

Annons