Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Utan bredband för tredje gången - på tre månader

Joachim Mittendorf beställde Stadsnät i augusti. Tre månader senare har han nu för tredje gången en veckolång period utan uppkoppling.

Annons

- I tisdags kväll försvann min bredbandsuppkoppling, och ännu har den inte kommit tillbaka.

Joachim Mittendorf bor i en Öbo-fastighet på Väster i Örebro. I augusti i år gick han, efter att ha varit mångårig bredbandskund hos ett annat företag, över till Stadsnät.

Snabbare bredband

Han ville ha snabbare uppkoppling. Och det fick han - men han fick också veckolånga avbrott i den nya uppkopplingen. Han kommer varken åt mejl eller hemsidor. Första avbrottet inträffade i slutet av september, andra gången i mitten av oktober och nu är han mitt uppe i sitt tredje avbrott.

- Jag är frilanstolk och får uppdragen via mejl, så uppkopplingen är jätteviktig för mig. Det är fullständigt oacceptabelt med de här långa avbrotten.

Stadsnät har en bestämmelse om att fel ska vara åtgärdade inom fem arbetsdagar. Därefter utgår ersättning.

Har du fått ersättning under avbrotten?

- Ja, men beloppen är ju rent löjliga - 1/30 av månadsavgiften per dag erbjuds man. Men för mig är principen det viktiga. Bredbandet jag betalar för ska fungera, säger han.

Vad gör du nu?

- Jag avvaktar ett samtal om vad som händer. Men sedan vill jag återgå till min tidigare bredbandsleverantör. Jag har konstaterat att det inte går att lita på Stadsnät, säger Joachim Mittendorf.

Mer läsning

Annons